bigbossredskullz" /> Bardu brettspill og brunt drikke" /> Anarchy Blood Bowl League" /> 2d6 Norsk Warhammer Forum" /> Team Anarchy :: Vis Temaet - Veien til Arcon. En fantasy (turnerings) blogg av Draco.
Team Anarchy Hovedsiden Team Anarchy
Det kaotiske forsøket på å organisere spilling innenfor Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40.000, Blood Bowl, Flames of War og mer!
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Veien til Arcon. En fantasy (turnerings) blogg av Draco.
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Turneringer
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
RedSkullz
Administrator
Administrator


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 2545
Bosted: Populært kalt Mordor..

InnleggSkrevet: 20 Mai 2011 20:45    Tittel: Svar med Sitat

Har lest gjennom alt med "nye øyne" etter Fb kampene mine igår.

1. Unit size
Kommer bare ikke over hvor latterlig store disse blokkene er. 38, les 40 sterk HE blokk, 60 orc boys, osv. Kun LM spilleren som har "normal" str på blokkene. Funker dette ell? Når man synker så mange poeng begrenser det jo hvilke andre enheter/verktøy man kan ta med seg. Ser for meg at taktikken blir noe styrt av str alene.

2. Characters
For meg ser alt bra ut igjen etter en retur til "Herohammer" i forrige ed. Dette er en helt vesentlig ting som var avgjørende for meg ift å begynne igjen. Synspunkter?

3. Terreng
Vet ikke om det er kun meg og Ref som lesser på men virker ikke som at terrenget har en vesentlig effekt i kampene. Stemmer det eller er det bare du som ikke ser på det som noe utenom det vanlige? VC har jo flere enheter som kan utnytte terrenget enda mer nå enn før så for min del har jo endringene på terreng vært positivt for den hæren.


Tror det var det, ser uansett frem mot å høre hvordan du opplever Arcon så sørg for å holde oss godt oppdatert Like it


R
_________________
Bloggen min, bigbossredskullz Smile

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 20 Mai 2011 21:50    Tittel: Svar med Sitat

RedSkullz skrev:
1. Unit size
Kommer bare ikke over hvor latterlig store disse blokkene er. 38, les 40 sterk HE blokk, 60 orc boys, osv. Kun LM spilleren som har "normal" str på blokkene. Funker dette ell? Når man synker så mange poeng begrenser det jo hvilke andre enheter/verktøy man kan ta med seg. Ser for meg at taktikken blir noe styrt av str alene.


Siden man kun får poeng for en enhet når hele enheten er drept så er det mange som satser på å ha få store enheter i stedet for flere små. På den måten er det vanskeligere å ta poeng i det hele og store, men hvis man først mister enheten så gir man fra seg mye.

I tillegg forsøker en å oppnå steadfast ved å være dypest mulig. En enhet som er 40 sterk vil som oftes ikke være 10 x 4, men 5x 8.

Som oftes er disse blokkene core så da er de ikke så mye dyrere en 20-30 stor special blokk.

Taktikken blir selvfølgelig styrt av hva en tar med seg uansett om dette er noen få store blokker eller om det er MSU.

RedSkullz skrev:
2. Characters
For meg ser alt bra ut igjen etter en retur til "Herohammer" i forrige ed. Dette er en helt vesentlig ting som var avgjørende for meg ift å begynne igjen. Synspunkter?


Tja en er jo noe mer begrenset i hvor mange poeng en kan benytte på characters så på den måten blir elite hærer noe begrenset, på den andre siden er en ikke lengre begrenset i antallet en kan ta med så horde hærer kan ta med utrolig mange, jeg vet at det er spillere som har lekt seg med enheter på 10 heroes…

Ellers så er vel 8ed døpt til MONSTERHAMMER!

RedSkullz skrev:
3. Terreng
Vet ikke om det er kun meg og Ref som lesser på men virker ikke som at terrenget har en vesentlig effekt i kampene. Stemmer det eller er det bare du som ikke ser på det som noe utenom det vanlige? VC har jo flere enheter som kan utnytte terrenget enda mer nå enn før så for min del har jo endringene på terreng vært positivt for den hæren.


Vi spiller slik det står i boka 4+d6, og tidvis med noe av de rare greiene. Men uten tvil så har ikke terrenget like mye å si som i 6&7ed, spesielt siden det er mye som kan marsjere gjennom skog/ over hindre osv. Hus derimot har blitt bedre/ værre siden det kun er 10stk som kan sloss og det kun er antall drepte som teller for CR. Terrenget har nok tidvis effekt på hvordan utløpet av kampen blir, men det er jo litt av det som gir taktisk utfordring og dermed er med på å gjøre spillet interessant.

D
_________________
alea iacta est
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
RedSkullz
Administrator
Administrator


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 2545
Bosted: Populært kalt Mordor..

InnleggSkrevet: 21 Mai 2011 06:47    Tittel: Svar med Sitat

Draco skrev:
1. Unit size
Siden man kun får poeng for en enhet når hele enheten er drept så er det mange som satser på å ha få store enheter i stedet for flere små. På den måten er det vanskeligere å ta poeng i det hele og store, men hvis man først mister enheten så gir man fra seg mye.

I tillegg forsøker en å oppnå steadfast ved å være dypest mulig. En enhet som er 40 sterk vil som oftes ikke være 10 x 4, men 5x 8.

Som oftes er disse blokkene core så da er de ikke så mye dyrere en 20-30 stor special blokk.

Taktikken blir selvfølgelig styrt av hva en tar med seg uansett om dette er noen få store blokker eller om det er MSU.


Denne endringen kunne ikke ha gjort underverker for OK eller Brets antar jeg, blir forøvrig spennende å se bøkene der. De ligger vel som neste utgivelser.
Anyhoo, ja jeg er en stor fan av infanterifokuset, men hordeblokker forbeholdt horder i min bok da Wink Men altså jeg har sett en 2000 poengs goblin hær som hadde ihvertfall 1*100 sterk blokk.
Blir uansett spennende å bryne lista mi på slike hærer Smile

Draco skrev:
2. Characters
Tja en er jo noe mer begrenset i hvor mange poeng en kan benytte på characters så på den måten blir elite hærer noe begrenset, på den andre siden er en ikke lengre begrenset i antallet en kan ta med så horde hærer kan ta med utrolig mange, jeg vet at det er spillere som har lekt seg med enheter på 10 heroes…

Ellers så er vel 8ed døpt til MONSTERHAMMER!


Monster er bra Like A Lot
Denne endringene er jo mest betydelig for dem kan lesse på med billige helter med one-off triks. Jeg utnytter meg jo av det med et godt bøttelass av heroes.

Draco skrev:
3. Terreng
Vi spiller slik det står i boka 4+d6, og tidvis med noe av de rare greiene. Men uten tvil så har ikke terrenget like mye å si som i 6&7ed, spesielt siden det er mye som kan marsjere gjennom skog/ over hindre osv. Hus derimot har blitt bedre/ værre siden det kun er 10stk som kan sloss og det kun er antall drepte som teller for CR. Terrenget har nok tidvis effekt på hvordan utløpet av kampen blir, men det er jo litt av det som gir taktisk utfordring og dermed er med på å gjøre spillet interessant


Ja enig i at terreng reglene har gitt nye dimensjoner i spillet, jeg trodde opprinnelig at det skulle bli for mye men det funker veldig bra i min bok Smile

R
_________________
Bloggen min, bigbossredskullz Smile

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish


Ble Medlem: 15 Jan 2008
Innlegg: 1810

InnleggSkrevet: 21 Mai 2011 09:47    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
1. Unit Size

Steadfast:
Dette er jo bra om man får det av mange ranks eller ved å stå i bygg, hvertfall når man har en rimelig grei lederskap som f.eks dvergene mine. En av to gode grunner til at 10 thunderers holdt ut til siste runde mot kavaleriet til Rødskalle, den andre var at de sto på muren (i bygning) og at derfor kun wounds lost telte med i Combat Res..

Det er blandt annet steadfast regelen som gjør at gutta i sør ikke liker 8th ed. ("GW tvinger oss til å kjøpe mange modeller", "horder er umulige å vinne mot", osv...).

Terreng:
I 7th var terrenget i veien, nå er det "med i leken" slik jeg ser det (ikke at jeg spilte så mye 7th ed, men det var slik jeg følte det da..).

Det er nå mulig å nå frem til fienden selv om man er deployert på feil side av en elv eller landsby, og mysterious terrain tingene gjør det hele litt spennende Razz

Draco skrev:
Hus derimot har blitt bedre/ værre siden det kun er 10stk som kan sloss

Er det 10 stk som kan assaulte bygg? Er det ikke 6 stk? Eller er det kun mot warmachines at det begrenses til 6? jaja, Rødskalle hadde jo bare 6 igjen uansett når han angrep murene og jeg var vel redusert til ca det samme før det ble min tur å slå tilbake...
_________________
Visit AnBBL
Come'n get some!

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
RedSkullz
Administrator
Administrator


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 2545
Bosted: Populært kalt Mordor..

InnleggSkrevet: 21 Mai 2011 10:02    Tittel: Svar med Sitat

Jeg vil fortsatt stå på det at horder drar fordel siden de tross alt får med seg andre ting, men elite hærer må bruke de andre verktøyene sine til å håndtere dette slik som før. Steadfast gjør det bare mer utfordrende enn før, husk det var ikke så himla vanskelig for en elite knight enhet å ta rotta på en 30 blokk orcer eller 40+ gobbos så lenge de kastet snitt +

Så i kort mener jeg at elite hærer ikke skal spille etter de samme premissene som horde/kvantitshærene, da taper de. Enklere blir det ikke.

Sitat:
I 7th var terrenget i veien, nå er det "med i leken"

Kan ikke si det bedre selv Smile

R
_________________
Bloggen min, bigbossredskullz Smile

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.


Sist endret av RedSkullz den 21 Mai 2011 10:06, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 21 Mai 2011 10:04    Tittel: Svar med Sitat

RedSkullz skrev:
Denne endringen kunne ikke ha gjort underverker for OK eller Brets antar jeg, blir forøvrig spennende å se bøkene der. De ligger vel som neste utgivelser.


OK kom faktisk på delt førsteplass i the Golden Snotling, men det var nok litt på grunn av den lave poengsummen vi spilte på. Monstrous Infantry får jo rank bonus når de er 3 i bredden og 3 supporting attacks fra hver modell i rank 2.
Brets har mulighet til 40+ Men at Arms blokker, Treb til under 100pts stykke og flaming attacks på longbow enhetene (spes DE, Skaven og WE er ikke glad i at motstanderen har flaming attacks). Svakheten er at de er mennesker og har lavt I så ridderne får sjeldent slå først selv om de angriper.

Ja ryktet er vel OK augustish, hva som kommer etter er jeg ikke sikker på har også sett WE nevnt.

D
_________________
alea iacta est
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 21 Mai 2011 10:19    Tittel: Svar med Sitat

The Ref skrev:
Det er blandt annet steadfast regelen som gjør at gutta i sør ikke liker 8th ed. ("GW tvinger oss til å kjøpe mange modeller", "horder er umulige å vinne mot", osv...).


Så lenge en ikke skal delta i en turnering arrangert av GW (og det er ikke mange igjen av dem) så trenger en ikke å ha GW figurer, det finnes my annet å få kjøpt som er billigere en GW, dog ikke alltid like bra

Horder er ikke helt umulig å vinne mot, det bare ser slik ut. Jeg klarte å ta ut 60blokka med orc boyz, (monster + de-buff magi) så samme O&G lista mot HE i går og da ble blokka dwellered og han måtte ta 28 modeller av bordet, få den gjennom et par ganger ila kampen og blokka forsvinner.

De jeg ikke liker er dreiningen mot Monsterhammer, der har du powerplay. Hva må en gjøre for å klare å ta knekken på monstre? Jo da må en enten ha store hordeblokker som klarer å ta mye juling, mye høy S skyting eller characters som er kittet med alt som er mulig å ta på for å gjøre dem udødelig, stubborn og få dem til å slå hardt (helst med heroic killing blow). Og hva må en så gjøre for å bli kvitt hordene som dukker opp jo skaffe seg et monster… Very Happy (skal vel ikke si noe siden jeg har Hydra og planlegger å skaffe en Hell Pit Abomination til Skaven hæren...)

D
_________________
alea iacta est
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
RedSkullz
Administrator
Administrator


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 2545
Bosted: Populært kalt Mordor..

InnleggSkrevet: 21 Mai 2011 12:16    Tittel: Svar med Sitat

Dreiningen mot monstre som faktisk har monster str er vel mer Fantasy som sier "endelig vår tur til store, kule ting Like it " og ikke kun forbeholdt 40K Don`t Like

R
_________________
Bloggen min, bigbossredskullz Smile

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 24 Mai 2011 19:56    Tittel: Svar med Sitat

Øvingskamp 6 vs DoC (18.mai)
[#47/ 5201 #2_7-2]

Spilte med så å si samme liste som sist, med adde tilpassinger for å kunne spille alle 6 scenarioene. Dette innebar at jeg kuttet 1 skytter i hver av Xbow regimentene og satte std på en av de gjenværende.

Som sist skriver jeg kun inn det som jeg mistet.
5 Harpies [Turn 2]
11 Xbow [Turn 3]
6 Shades [Turn 3]
1 CoC [Turn 3]
1 Hydra [Turn 2]

Motstanderens liste:
1 Bloodthirster
1 Herold of Khorn
Jugger
1 Herold of Khorn [Turn 2]
1 Herold of Tzeentch
19 Bloodletters [Turn 2]
FC
6 Flamers
19 Pink Horrors
Std
5 Flesh Hounds
2 Bloodchrusers [Turn 2]
Std

Scenario: Battleline

Måtte gi oss etter turn 3.

Resultat:
DE 568vp vs DoC 593vp
Draw.

Erfaringer:
- Peg masteren klarte seg utrolig bra mot Thirster. De sloss i 3 runder og begge hadde mistet 1 W. Klarer nok ikke å drepe ham alene, men kan klare å oppholde ham lenge nok til at jeg klarer å ta ut store biter av resten av hæren.
- Blir stadig flinkere til å se hvilken buff jeg må gi og til hvem (fra CoB)
- Glemmer fortsatt å flytte CoB for å opprettholde BSB boblen.
- Noe idiotisk plassering av Shades, ytterst på flanken helt inntil motstanderens bordkant. Siden han startet medførte dette at jeg måtte springe etter for å få skuddhold og plasserte de dermed slik til at de ble et meget lett bytte for ca 1 million skudd fra flamers…

D
_________________
alea iacta est
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
RedSkullz
Administrator
Administrator


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 2545
Bosted: Populært kalt Mordor..

InnleggSkrevet: 24 Mai 2011 20:59    Tittel: Svar med Sitat

Kastet han norm på den thirsteren? Får det ikke til å stemme at en DE på peg kan holde ut i 3 runder Smile
_________________
Bloggen min, bigbossredskullz Smile

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 24 Mai 2011 21:43    Tittel: Svar med Sitat

Ja han kastet norm.
Jeg hadde selvfølgelig Pendant of Khaeleth på. Den gir meg en Wardsave som er styrken til den som slår eller lavere, 6 feiler alltid.
Så når han slo på meg med S6 så hadde jeg først en 6+ As etterfulgt av en 5- Ws.... Very Happy

D
_________________
alea iacta est
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish


Ble Medlem: 15 Jan 2008
Innlegg: 1810

InnleggSkrevet: 25 Mai 2011 07:35    Tittel: Svar med Sitat

Oo, jeg har en som gir 2D6 styrke 1 hit no armour save allowed (brølet, skyting), hvordan wardsave får du da?
_________________
Visit AnBBL
Come'n get some!

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 25 Mai 2011 11:02    Tittel: Svar med Sitat

Saver på 1ere. Det er måten å raskt ta livet av noen med PoK, men det er svært få ting som enten har lav S og ingen As eller som dreper uten S.

D
_________________
alea iacta est
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 09 Jun 2011 10:13    Tittel: Svar med Sitat

Har fått gjennomført noen flere kamper og her følger en meget kort oppsummering.

Øvingskamp 7 vs O&G (30.mai) [#50/ 5201 #2_7-2]
Scenario: Meeting engagement.

DE 2060vp vs O&G 683vp = Differanse på 1377 i favør av DE (antar de kommer til å følge en tabell som ville gitt 19-1)

Øvingskamp 8 vs HE (31.mai) [#51/ 5201 #2_7]
Scenario: Battle Line.

HE gir seg i turn 5; 20-0 til DE. (Jeg hadde mistet ca 650vp)

Øvingskamp 9 vs O&G (8.juni) [#53/ 5201 #2_7]
Scenario: Capture.

DE 908vp vs O&G 580vp = Differanse på 328vp i favør av DE (12-8')
O&G var nærmest ”objective” når kampen sluttet og ville etter de vanlige reglene vunnet på det, men fikk etter turneringsreglene +400vp.

Kampene gav meg ingen nye erfaringer, bare en bekreftelse på at jeg fortsatt ikke har lært av deg jeg har skrevet over…

D
_________________
alea iacta est
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 16 Jun 2011 22:27    Tittel: Svar med Sitat

Flere som benytter samme forum for å høre om lista til Arcon er bra!
Fant disse to inne på d.net.
http://www.druchii.net/viewtopic.php?t=68685&highlight=

http://www.druchii.net/viewtopic.php?t=68663&highlight=

D
_________________
alea iacta est
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Turneringer Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Side 2 av 3

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media

Opprett ditt eget phpBB 2 forum gratis her | Personvern