bigbossredskullz" /> Bardu brettspill og brunt drikke" /> Anarchy Blood Bowl League" /> 2d6 Norsk Warhammer Forum" /> Team Anarchy :: Vis Temaet - [WHFB] Sentrale figurer og navngitte enheter
Team Anarchy Hovedsiden Team Anarchy
Det kaotiske forsøket på å organisere spilling innenfor Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40.000, Blood Bowl, Flames of War og mer!

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

[WHFB] Sentrale figurer og navngitte enheter

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Kampanjer
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
RedSkullz
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 13 Jan 2008

InnleggSkrevet: 12 Mai 2011 20:22    Tittel: [WHFB] Sentrale figurer og navngitte enheter Svar med Sitat

Beardy Navngi dine WHFB helter her Beardy

Disse er kjent:

Kæpten Rødskjegg

I 2013 var det Red Skulls som skrev:
Hei,

Vi snakket vel om dette på tirsdag men det er vel på navngitte sentrale figurer og enheter vi kan løfte denne kampanjen opp til over norm (antar jeg) Smile

Har med det jeg kjøpte igår fått delene jeg trengte for å få en innertier "Liche Priest" (bilder kommer seinere) som vil bli min sentrale figur i kampanjen. Nå må vi bygge Port Barbaras kanskje Neutral

R

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.

Sist endret av RedSkullz den 22 Feb 2012 08:48, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

Ble Medlem: 15 Jan 2008

InnleggSkrevet: 07 Aug 2011 20:56    Tittel: Svar med Sitat

Kampanjen utsettes en uke, tenkte jeg skulle lage et hefte med sammenfattede regler og litt oppstartsfluff..

Målet er å ha et "quick referance sheet" som hjelper oss gjennom kampene, med faser før og etter, slik som i blood bowl. Da skulle det bli enkelt å spille en kamp, og alle kamper spilt teller.. Dette vil ta litt mer tid enn jeg hadde tenkt å få kokt ihop..

Så oppstart om ei uke, ikke i morra, men vi kan godt spille warhammer allikevel Wink. Jeg skal forsøke å frakte ned monter i morra, og male litt WoC hvis det ikke blir noe spilling..

Karakterer blir sentrale, de får veteran points (som i lustria'ish), og gull (som i mighty empires)... Det er navnet og modellen som er viktigst her, lord/hero og utrustning forøvrig skal man kunne bytte så mye man vil ila kampanjen (for å muliggjøre forskjellige poengstørrelser på hærene etter hva folket vil fra kamp til kamp, samt for å tillate justering mot en bedre liste...).
Gullet tenker jeg skal brukes som i ME, dvs for å kunne øke antall poeng man spiller med. Her tenker jeg at målet for de fleste blir å spare gull til man tror man har nok til å ta borgen Kadrin Kazad(masse gull der inne, verdt å knuse den). Forsvarerene har like mye som siegere, før gull brukes, minimum 1500pts.. Om Kadrin Kazad blir det eneste attraktive målet til gullbruk vil tiden vise, Fort Pernille er for tiden forlatt, og Port Barbaras har jo enda ikke forlatt byplanleggerenes kontor...
Veteran points blir som player improvements er for bloodbowl, noe artig å vente på, som vil kunne gi noen små fordeler til karakteren..

To alternativer på kartet:
1. Brukes som i mighty empires, man får poeng etter kampen, og har derfor råd til å utvide/utvikle territoriet sitt eller ikke. Vinner man mot en man grenser til, kan man stjele land av han etc. Alle nye deltakere begynner med å plassere sitt hovedbanner i et tomt landområde.

2. Som i Sartosa, et grafisk kart med byer, slott, skipsleier og andre "key areas" som man kan velge å sloss i. Poengene man får for tap, uavgjort, seier og massakre benyttes til å vise hvem som har innflytelse/kontoll over områdene.

Tror jeg heller mot alternativ en for første (del av) kampanjen, slik at deltakerene blir delaktige kartformere, så ser vi kanskje hvilke steder som bli "key areas" etterhvert..

Alternativ to passer fint når referanse sheetet er tuna, og vi ønsker å la imladris folkets kamper telle også ( online oppdatering på hvem som har kontroll/innflytelse hvor).

Kom med deres tanker
Hjelp meg å lande de tankene jeg har selv, og kom med egne ideer Smile

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

InnleggSkrevet: 13 Okt 2011 18:37    Tittel: Svar med Sitat

Dvergeskipet "Cecilie" har funnet sin kaptein, scroll til nederst: http://www.games-workshop.com/gws/content/blogPost.jsp?aId=18500067a

Til Toppen
RedSkullz
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 13 Jan 2008

InnleggSkrevet: 13 Okt 2011 18:51    Tittel: Svar med Sitat

Hehe, og pilot til dirigble (eller hva den nå het) også Wink

Jeg mener jo helt klart at som i BB så må vi representere kapteinene med figur, 28mm skala! Alt for bedre mojo Very Happy

R

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

InnleggSkrevet: 23 Jan 2014 15:38    Tittel: Svar med Sitat

Kæpten Rødskjegg

Sitat:
Populært kalt Kæpten Rødskjegg, hans ekte navn foreløpig et mysterium. Som et unikt eksempel blandt sin rase er det oransje skjegget faktisk medfødt, og ikke farget for å signalisere et ønske om å gjøre opp en skamplettved å dø en ærefull slayers død. Som pirat og handelsmann skader det ikke å spille litt på utseende, så Rødskjegg og hans rangers har adoptert et fordelsaktig image. De gjør allikevel ofte inntrykk på sine fiender med sine evner til å sloss.. Rødskjegg og hans menn bemanner til daglig Kadrin Kazad's "handels"flåte, med flaggskipet "Cecilie".

Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Kampanjer Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet