bigbossredskullz" /> Bardu brettspill og brunt drikke" /> Anarchy Blood Bowl League" /> 2d6 Norsk Warhammer Forum" /> Team Anarchy :: Vis Temaet - Veien til Arcon. En fantasy (turnerings) blogg av Draco.
Team Anarchy Hovedsiden Team Anarchy
Det kaotiske forsøket på å organisere spilling innenfor Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40.000, Blood Bowl, Flames of War og mer!

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Veien til Arcon. En fantasy (turnerings) blogg av Draco.
Gå til side Forrige  1, 2, 3

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Turneringer
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem

Ble Medlem: 16 Jan 2008

InnleggSkrevet: 23 Jun 2011 11:19    Tittel: Svar med Sitat

Øvingskamp 10 vs BM (8.juni) [#54/ 6201]
Scenario: Capture. (Endte etter turn 7)

DE 1976vp vs BM 602vp = Differanse på 1362vp i favør av DE (19-1)
DE var nærmest ”objective” når kampen sluttet og ville etter de vanlige reglene vunnet på det, men fikk etter turneringsreglene +400vp.

Dette er nok siste øvingskampen før turneringen starter (hvis jeg ikke får meg en kamp på fredagskvelden).

Ser noen små forandringer som jeg kunne tenkt meg å gjøre, men jeg kommer ikke til å gjøre dem. Bakgrunnen til dette er todelt. 1. jeg får ikke testet det. 2. jeg har spilt så mye med lista at en endring nå kan gjøre at jeg blir forvirret og glemmer meg.

Neste oppdatering vil være etter endt turnering.

D
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

Ble Medlem: 15 Jan 2008

InnleggSkrevet: 23 Jun 2011 14:32    Tittel: Svar med Sitat

Hvor er du på fredagskvelden?

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem

InnleggSkrevet: 23 Jun 2011 17:15    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er på skolen der Arcon arrangeres. Eneste muligheten jeg har til å få med meg litt av de andre aktivitetene.

D
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

InnleggSkrevet: 26 Jun 2011 15:27    Tittel: Svar med Sitat

Hvordan ble mållinjen krysset? Neutral

Til Toppen
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem

InnleggSkrevet: 26 Jun 2011 20:47    Tittel: Svar med Sitat

Da er Arcon over og jeg er igjen tilbake i Tromsø. Dermed følger nå en liten rapport på hvordan det gikk i forhold til målsetningene som jeg hadde.

Draco skrev:
Mine målsetninger for turneringen er som følger
1. Se hvordan en turnering gjennomføres. (For å kunne forbedre de vi kjører i Imladris)
2. Treffe andre fantasy-spillere.
3. Spille warhammer og ha det gøy.
4. Ikke tape alle kampene.
5. Ikke være en turnerings-trampoline

Resultatet:

1. Vi er ikke så langt unna med hvordan vi arrangerer, men jeg fikk noen ideer som kanskje kan benyttes.
2. Jepp.
3. Jepp, kamp 3 var en av de morsomste jeg har hatt på en god stund.
4. For å besvare denne tar jeg en kort gjennomgang av kampene mine:

Min liste i alle kampene.
Supreme Sorceress (Shadow) Lvl 4 Dispel Scroll, Talisman of Preservation
Master Heavy Armour, Sea Dragon Cloak, Shield, Dark Pegasus Soulrender, Pendant of Khaeleth,
Death Hag Cauldron of Blood, BSB
5 Harpies
29 Warriors FC, Shield Banner of Eternal Flame
12 Xbow Mus, Shield
12 Xbow Mus, Shield
6 Shades AHW
20 Black Guard FC Banner of Murder
Cold One Chariot
War Hydra

Terreng: Vi fikk ut et ark som beskrev hvordan terrenget skulle være for de forskjellige kampene. Det var dermed likt på alle bordene i den enkelte kampen.
Skog var ordinær, bygginger var impassable og kunne ikke besettes.

Kamp 1:

Motstander: WE (Tor Erling)
Scenario: Battle Line.
Bord: 6

WE:
Lvl 4 (life)
BSB
12 GG, std, mus (BoEF)
11 GG, mus
10 GG, mus
10 GG
6 TK
4 TK
1 Tree man
1 GE
1 GE

WE velger side, WE velger å starte.

Var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle sette ut mot denne lista. Min liste har mye skyting, men jeg klarer ikke å vinne i en BS duell mot WE. I tillegg er TK vanskelige å få ned. Siden magikeren fikk Mindrazor og jeg fikk (Tor valgte) en høyde samt en byggning på min side av bordet gikk jeg for å gjemme mest mulig bak disse, vente på at han kom frem for så å angripe med mindrazored warriors (med BoEF) TK+TM (flammable) med BG, hydra og CoC som flanke beskyttelse/ multiple charge partner. Slik gikk det ikke! WE fikk gjennom dwellers mot warriors i turn 2 på IF noe som resulterte i at jeg kunne ta bort 18 warriors. I turn 3 fikk han den igjennom igjen på IF denne gangen mot BG (husker ikke hvor mange). I turn 4 braker vi sammen både i hans og min runde, og resultatet var blodig. Vi måtte gi oss etter dette på tid.

Tap DE: Turn 1: Harpies. T-4 SS, Warriors, en av Xbow, Shades, CoC
Tap WE: T-4: GE og 6er enheten med TK.

DE: 640vp vs WE:1077vp = 8-12

Kamp 2:

Motstander: HE (Even)
Scenario: Meeting engagement (uten reserver)
Bord: 7

HE:
Prince
Lvl 2 (High)
49 Spear, FC
20 Archers
20 Archers
10 Dragon Princes
1 BT
1 BT
1 Lion Chariot.

HE velger side, HE velger å starte.

Etter gjennomgange av listene var jeg relativt sikker på at jeg burde klare å dra i land en seier. (Etter at han sa dette var kamp nr. 4 var jeg enda sikrere.) Det aller første som slo meg var at warriors ikke måtte komme i kamp med DP (siden de har 2+ ward mot flaming). På grunn av scenarioet måtte han deployere alt sitt først og jeg kunne dermed sørge for at BG kom fremfor DP. Jeg klarte ikke å tilrive meg initiativet og han startet med å måke frem DP, chariot og spearelves, Jeg så dermed mitt snitt og angrep DP med BG, fikk gjennom withering på DP og drepte dem samtlige inkl generalen. Etter dette raste hæren min gjennom hans i en slik fart (overrun og pursue) at begge xbows, warriors og CoB ikke klarte å følge etter! Vi gav oss etter turn 5, siden han ikke hadde noe igjen på det tidspunktet.

Tap DE: T-2; Harpies. T-4 BG
Tap HE: T-1; DP, Prince. T-2; Lion Char, Lvl 2. T-3; Spearelves, T-4; Begge archers, T-5 Begge BT.

DE: 2151vp vs HE: 375vp = 20-0

Kamp 3:

Motstander: HE (Jens)
Scenario: Battle line + capture. (+400vp til den som har flest R&F enheter på min 5stk innenfor objektivet. Objektivet scatters 4d6 fra senter etter at side er valgt, men før deployment.)
Bord: 2

HE:
Lvl 4 (Shadow), med bok
BSB
Lvl 2 (Fire)
1 Lion chariot
1 Lion Cariot
1 Tr chariot
30 White Lions, FC
34 Spear, FC
10 Ph guard
1 GE.
(Ja han hadde ikke minimum 25% core)

DE velger side. DE velger å starte.

En mye mer aggressiv liste en den forrige, men jeg følte at så lenge jeg fikk noen runder med skyting og magi mot ham burde jeg klare å ta meg frem til objektivet. Slik ble det ikke. Etter at jeg valgte side kastet vi for hvor objektivet skulle ende, jeg kastet scatter + 2d6 som flyttet det 12” mot HE depl og etter at Jens kastet sine 2d6 endte det 3” fra hans bordkant! Jeg måtte dermed legge om på min normalt noe defensive deployering. Jeg valgte å starte og gikk noe frem. Jens med sin alt annet en defensive hær valgte også å rase fremover, noe som gjorde at jeg måtte rygge litt for ikke å få ham i fleisen. Dette var starten på en meget tett kamp (og en av de bedre som jeg har spilt på lenge). Det var mye tenking og vurdering underveis så vi måtte gi oss på tid etter turn 4. Heldig vis for min del så glemte han seg litt i sin iver på å storme frem og hadde ingen enheter innenfor 6” av objektivet (enda jeg hadde nevnt flere ganger for ham at det måtte være R&F når han plasserte chariots og GE i nærheten).

Tap DE: T-2; ene Xbow, CoC, Shades, T-4 CoB-BSB (pit)
Tap HE: T-4; BSB, White Lions.

DE 793vp vs HE 584vp = 11-9

Kamp 4:

Motstander: HE (Vidar)
Scenario: Battle Line.
Bord: 3

Emp
Arch Lector, popemobile
Warrior Priest, Horse
Capt BSB, horse
Capt, Pegasus
Capt, Pegasus
10 Handgunners
5 Archers (detatch)
5 Xbow (detatch)
5 Knights, Lance, mus
5 Knights, Lance mus
1 Helstorm Rocket bty
1 Mortar
1 Great Cannon
14 flagelants
20 spear, FC
5 free coy (detach)
14 flagelants

DE velger side. DE velger å starte.

Mine første tanker om lista var å nei popemobil, puh ingen stank. En god del skyting, likevel var det en liste som måtte frem for å ta pts. Jeg deployerte bredt (inkl xbow på linje) for å forhindre at en template med enkelhet kunne scatre forbi målet sitt og treffe noe annet. Jeg valgte å starte og gikk litt frem for å kunne bruke pit mot den største ansamlingen av tropper. Hadde akkurat rekkevidde til å nå en knight enhet, fikk den gjennom, den scattret 6”, traff popemobilen og når terningen for I 4 kastet stoppet viste den 5 øyner! (og den ble dratt ned til sin DOOM!). CoB ble truffet 2 ganger av Great Cannon, begge gangene feilet jeg wardsaven, men han tok bare ett wound hver gang. Den ene peg knighten støttet av en knight enhet tok seg av Shades, Harpies og en Xbow enhet, men knightene flyktet når BG angrep (siden jeg ikke klarte å redirecte var dette alt BG gjorde i denne kampen). På den andre flanken prøvde jeg å skape en mest mulig gunstig situasjon for meg selv og brukte CoC og Peg-M til å oppholde fremrykningen, dette fungerte til en hvis grad. I sin siste tur angrep han med begge peg-knightene mot warriorsblokka (som hadde KB buff) i håp om å ta ut magikeren, begge knightene hadde høyere initiativ, men den ene hadde GW og dermed ASL. Den ene klarte å wounde, men jeg savet på 4+Ward, etter det tok warriors å gjorde kort prosess på begge to (KB).

Tap DE: T-2; Harpies, Shades. T-3; Ene Xbow. T-4 Peg-master og CoC.
Tap Emp: T-1:AL på popemobil. T-4; ene knights m/ lanse, BSB, og begge peg knightene.

DE 954vp vs Emp 584vp = 12-8

Så med et tap og tre seire må jeg vel si at jeg hadde måloppnåelse. (også for mål 5)

Legger en sammen alle resultatene hadde jeg 51 poeng og kom på en 3. plass! Absolutt fornøyd med det! (Resultatliste)

Det var en utrolig morsom opplevelse selv om det var noe slitsomt med 4 kamper på en dag. (etter hvert ble selv det enkleste mattestykke vanskelig. For eksempel i den siste kampen regnet vi på hva som var snitt charge range for en flagelant enhet move 4 + snitt på 2d6 som er 7, mitt forslag var 13, hans var 12, men etter en liten pause som varte omtrent så lang tid som en bruker for å telle 8-9-10-11 på fire fingre, sa vi unisont 11!).
Kommer med sikkerhet til å dra sørover på en turnering ved en senere anledning, men tror da at jeg satser på en todagers med 3+2 kamper.

D
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

InnleggSkrevet: 27 Jun 2011 08:27    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
Kommer med sikkerhet til å dra sørover på en turnering ved en senere anledning, men tror da at jeg satser på en todagers med 3+2 kamper.

Jeg lukter nothing.... og ham... Nottingham Very Happy

Grattis med tredjeplass Like A Lot

Til Toppen
RedSkullz
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 13 Jan 2008

InnleggSkrevet: 27 Jun 2011 18:44    Tittel: Svar med Sitat

Kjempemoro dette da Like A Lot

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Turneringer Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3
Side 3 av 3

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet