bigbossredskullz" /> Bardu brettspill og brunt drikke" /> Anarchy Blood Bowl League" /> 2d6 Norsk Warhammer Forum" /> Team Anarchy :: Vis Temaet - Hva skal vi lage en kampanje av i år?
Team Anarchy Hovedsiden Team Anarchy
Det kaotiske forsøket på å organisere spilling innenfor Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40.000, Blood Bowl, Flames of War og mer!

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Hva skal vi lage en kampanje av i år?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Kampanjer
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
RedSkullz
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 13 Jan 2008

InnleggSkrevet: 25 Apr 2010 19:08    Tittel: Hva skal vi lage en kampanje av i år? Svar med Sitat

40K eller FoW eller begge?

Vennligst svar :wink:

R

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
RedSkullz
Administrator
Administrator

InnleggSkrevet: 25 Apr 2010 19:34    Tittel: Svar med Sitat

Laga grupper for Axis og Allies samt egne forum for disse som en prøve. Tror det skal funke bra og kan dermed gjøre noe tilsvarende ved behov for 40k.

R

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

Ble Medlem: 15 Jan 2008

InnleggSkrevet: 25 Apr 2010 23:57    Tittel: Svar med Sitat

Outpost er nok mer fan av 40k enn FoW (dersom vi blir å spille der), men for meg er det det samme. Så lenge det blir en kampanje med litt historie rundt så er jeg med Smile Det er nok enkles å få alt ferdigmalt på en FoW kampanje, og at alt vi spiller med er ferdigmalt er jo noe vi bør ha som et mål for denne kampanjen (om det så betyr at man begynner med en litt mindre styrke og så øker etterhvert, eller satser på å få malt alt ferdig til startdatoen som settes) Smile

FoW er kanskje enklest å få mange spillere til.

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
RedSkullz
Administrator
Administrator

InnleggSkrevet: 26 Apr 2010 06:07    Tittel: Svar med Sitat

Etter å ha tenkt litt på det hva om vi gjør ting på følgende måte;

FoW, Azmo tar lead for dette og ordner en enkel kampanje slik som i boka. Azmo er jo en av tre her som er "ildsjel" og med sin bakgrunn fra akademiet har kunnskapen som trengs.
FoW vil nok uten tvil ha mest spillere og da passer det bra med noe ala det jeg har satt opp allerede slik at man kan legge planer i hver sin allianse.

40K, jeg setter opp en narrative historie slik som med Niflheim. Det var jo ikke en kampanje i og for seg men det utviklet seg til det med historien som alle etter hvert levde seg inn i.
Her blir det nok primært meg, Ref og Azmo som spiller kamper i ny og ne, men enig i at her må ting være malt så vi får starte smått og ta det der i fra.

Ref du har BB og det er jo nok ansvar sånn sett men hvis du har veldig lyst så kan sikkert du ta noe på FoW eller 40K også men bidrag fra sidelinja er jo viktig det og Smile

Som et siste punkt. Føler at all kommunikasjon rundt spilling og det kan tas her på TA så slipper vi å sende mer mail enn nødvendig på jobb.

R

Stuart skrev:

Til Toppen
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

InnleggSkrevet: 26 Apr 2010 11:13    Tittel: Svar med Sitat

Sidelinjeinnspill:
- Draco blir jo mye fysisk borte fremover, men pga koselige ting som kan gi mye tid til psykisk tilstedeværelse. Kanskje en bedre "FoW Games Master" kandidat, særlig også mtp sine historiske kunnskaper? Dersom alt skal driftes fra dette forumet, så er det jo mulig. Isåfall kan Azmo holde seg til spilling og aliansebygging, hvis han ikke er veldig gira på å være GM da.. Så kan vi ha en axis og en allies høvding som de andre spillere er underlagt der det passer inn i spillingen etc..
I motsetning til MORHAUT så har han jo denne gang en større sjans for at folk kommer til å spille.. Wink

40k - Som en del av historien ønsker jeg et godt bakteppe for min IG hær, jeg ønsker blant annet å vite hvor min IG hær kommer i fra (føler ikke 13th Nifflheim Crusader fleet er helt riktig..). Tenk på faktaene under og kom gjerne med forslag til nytt navn når du lager den narrative historien er du snill Smile
Fakta: Det er nå et sammensatt regiment (kompani egentlig) med rester fra de mennesker som sloss på Nifflheim. Vostroyan offiserer og coy cmd sqd, mens øvrige soldater er en blanding av cadian og catachan med overvekt av sistnevnte. De er fremtidige rekrutter for min space marines hær (som hovedsakelig er SM Scouts), det er nemlig kitbash'et inn en del scout effekter/hoder.. De er "airborn" med 3 stk valkyrie til transports. De har støtte av 3 stk Leman Russ, en squadron med scout sentinels og har god tilgang på super heavy tanks ved behov (3 stk). Gamle og stolte som de er, har de også en liten hærskare av rough riders, som rir hester kledd i fortidens rustninger og pynt med noen moderniseringer..
Kompaniets hovedoppgave er anti infanteri oppdrag, med kun noen få tyngre våpen, med mål om å knerte orks'es..

Bloodbowl:
Joda, bør gjøre ettellerannet med det though. Rekruttere eller noe..Smile

Til slutt: Man bør kanskje allikevel sende en siste mail på jobb slik at folk får med seg at det er her det skal skje Smile

Til Toppen
RedSkullz
Administrator
Administrator

InnleggSkrevet: 26 Apr 2010 12:20    Tittel: Svar med Sitat

The Ref skrev:
Sidelinjeinnspill:
- Draco blir jo mye fysisk borte fremover, men pga koselige ting som kan gi mye tid til psykisk tilstedeværelse. Kanskje en bedre "FoW Games Master" kandidat, særlig også mtp sine historiske kunnskaper? Dersom alt skal driftes fra dette forumet, så er det jo mulig. Isåfall kan Azmo holde seg til spilling og aliansebygging, hvis han ikke er veldig gira på å være GM da.. Så kan vi ha en axis og en allies høvding som de andre spillere er underlagt der det passer inn i spillingen etc..
I motsetning til MORHAUT så har han jo denne gang en større sjans for at folk kommer til å spille.. Wink

Enig med deg i dette men tror ikke Draco har tida til det, han kommer til meg i kveld så kan jo spørre. Vil han så har vi jo en upartisk GM som er greit.

The Ref skrev:
40k - Som en del av historien ønsker jeg et godt bakteppe for min IG hær, jeg ønsker blant annet å vite hvor min IG hær kommer i fra (føler ikke 13th Nifflheim Crusader fleet er helt riktig..). Tenk på faktaene under og kom gjerne med forslag til nytt navn når du lager den narrative historien er du snill Smile
Fakta: Det er nå et sammensatt regiment (kompani egentlig) med rester fra de mennesker som sloss på Nifflheim. Vostroyan offiserer og coy cmd sqd, mens øvrige soldater er en blanding av cadian og catachan med overvekt av sistnevnte. De er fremtidige rekrutter for min space marines hær (som hovedsakelig er SM Scouts), det er nemlig kitbash'et inn en del scout effekter/hoder.. De er "airborn" med 3 stk valkyrie til transports. De har støtte av 3 stk Leman Russ, en squadron med scout sentinels og har god tilgang på super heavy tanks ved behov (3 stk). Gamle og stolte som de er, har de også en liten hærskare av rough riders, som rir hester kledd i fortidens rustninger og pynt med noen moderniseringer..
Kompaniets hovedoppgave er anti infanteri oppdrag, med kun noen få tyngre våpen, med mål om å knerte orks'es..

Har en god del av historien på plass men må sy sammen alt og tenke på hvordan vi skal spille dette. Tror jeg har en grei plan for detta må bare få det nedskrevet:)

The Ref skrev:
Bloodbowl:
Joda, bør gjøre ettellerannet med det though. Rekruttere eller noe..Smile

Til slutt: Man bør kanskje allikevel sende en siste mail på jobb slik at folk får med seg at det er her det skal skje Smile

Enig igjen, kan jo som et minimum promotere ting gjennomg Outpost Smile Er igang med det, har allerede sendt linken hit til Tango Smile

R

Stuart skrev:

Til Toppen
RedSkullz
Administrator
Administrator

InnleggSkrevet: 26 Apr 2010 21:40    Tittel: Svar med Sitat

Draco er ikke fremmed for å være upartisk GM for en FoW kampanje, han trenger litt tid for å få ting klart men det er jo uansett positivt å ha en GM som ikke spiller i kampanjen da Smile

R

Stuart skrev:

Til Toppen
Paratus
Medlem
Medlem

Ble Medlem: 28 Jan 2008

InnleggSkrevet: 05 Mai 2010 12:14    Tittel: Svar med Sitat

Fant noe på nettet som kan være til hjelp, så vi slipper å finne opp kruttet på nytt.

Manageable Map Campaign

Har ikke finlest, men regner med at det er en del vi kan bruke...

En annen måte å gjøre ting på:
Rommels Erben

Par

Sist endret av Paratus den 11 Mai 2010 11:15, endret 2 ganger
Til Toppen
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

InnleggSkrevet: 05 Mai 2010 17:41    Tittel: Svar med Sitat

Hmm, spennende. Har bare skummet, men det ser jo relativt greit ut. Sikkert et greit hjelpemiddel for Draco uansett Smile

Til Toppen
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

InnleggSkrevet: 24 Mai 2010 19:23    Tittel: Svar med Sitat

Til en evt 40k kampanje så kan jo dette være interesant

GW artikkel om å lage sin egen planet / verden, ifm planetary empires.

Til Toppen
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

InnleggSkrevet: 11 Nov 2010 20:38    Tittel: Svar med Sitat

Her er en annen morsom sak for å lage seg planeter (dvs stjernesystemer), om man skulle trenge litt starthjelp til fluff for en 40k hær eller kampanje..

Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Kampanjer Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet