bigbossredskullz" /> Bardu brettspill og brunt drikke" /> Anarchy Blood Bowl League" /> 2d6 Norsk Warhammer Forum" /> Team Anarchy :: Vis Temaet - "Land Raider Crusader Nifflheim" - points og regle
Team Anarchy Hovedsiden Team Anarchy
Det kaotiske forsøket på å organisere spilling innenfor Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40.000, Blood Bowl, Flames of War og mer!

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

"Land Raider Crusader Nifflheim" - points og regle

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Spill diskusjoner
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

Ble Medlem: 15 Jan 2008

InnleggSkrevet: 17 Jan 2010 15:13    Tittel: "Land Raider Crusader Nifflheim" - points og regle Svar med Sitat

Hei

Jeg trenger innspill fra de av dere som evt kommer til å møte min modifiserte Land Raider Crusader (LRC). Forslag til modellnavn er av interesse, men den er i utgangspunktet videreutviklet fra LRCen ifm Nifflheim kampanjen for økt effektivitet mot ork'er og nids.. Altså foreløpig navn er "LRC Nifflheim".

Den tar utgangspunkt i, selvfølgelig, en LRC, 250 pts.
Min versjon har følgende tre ekstra valg som er lovlige for en LRC; pintlemounted multi melta (10 pts), hunter killer missile (10 pts), og extra armour (15pts).

Istedet for det lovlige stormboltervalget, har jeg montert en twinlinked flamer som et ekstra defensive weapon. 15 pts burde vel dekke dette ??? ( En flamer til gubbs koster stort sett 5, en erstatning av twinlinked hvy bolter m/twin lnked HVY flamer koster 25 pts (razorback).)

En counts as Brother Srgt Chronous, bare annet navn og annet chapter merke på brystet, vil seff (siden jeg ble sint under magnetiseringa og i stedet limte han fast med bøttevis av superlim, være vognkommandør: 70 pts.

Den siste "ultimate" oppdateringa er to ekstra hvy bolter sponsons, til 25 pts som for predatoren. Disse skal være ladet med Hellfire shells (i tråd med scout temaet i SM hæren min), men tenkte at det holdt at de kun hadde det (og ikke de vanlige patronene, altså kun et ST X, AP -, hvy 1, blast, poisoed (2+) våpen). Det er jo litt tungvindt å bytte ammunisjon på ting som henger uttapå vogna ?? En lik hvy bolter med hellfire shells koster for et scout lag 10 pts.To ville kostet 20pts, og så er kanskje de siste 5 pts, i tillegg til at jeg ikke får hvy bolter shells, nok til å henge dem på vogna?

Transport kapasitet har jeg tenkt å beholde på 16, da det er powegenerators til manglende lascannons som i SM Codexen beskrives som det som gir den ekstra plassen i LR crusader utgaven. Hvy bolter sponsonen ser jeg ikke for meg at tar opp noe ekstra plass inne i vogna.
Hva mener dere ??

De ekstra sponsonene stenger dog for sideutgangene, ergo kun utlastning i front, med de ulemper det medfører mtp hvor nærme man kan komme fi for å ikke last ut innenfor 1'' etc.. Jeg har vurdert en spesialregel med at de eksstra hvy boltersponsonene kan bli skutt ut (jettisoned), men det blir kanskje litt for komplisert selv om det hadde vært morro??

En HQ fraktende tanks til 405 pts + HQ pts, ergo en stor skuddmagnet, men med regler som forhåpentligvis er spiselige til bruk i planetsrike, apo-kamper og andre kamper ifm Nifflheim historikken og utover?

(Selv om hæren min blir færdig om to år, og vi for lengst er ferdig med Nifflheim og spiller på andre planeter, vil temaet mitt fortsatt være en hær ute på et korstog oppkalt etter Nifflheim, da i form av de som forsvarte Nifflehim eller de som overlevde etter at Orkene tok over systemet..)

Jeg har forresten bestemt meg for et litt annerledes maleskjema, med ørkenkamo/sandbrunt og mørkere striper etc (noe a la FoW hærens panzervogner) i stedet for blått... Nok blått i Necrons. Beholder det ferdigmalte som blått foreløpig though..

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
RedSkullz
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 13 Jan 2008

InnleggSkrevet: 13 Feb 2010 23:35    Tittel: Svar med Sitat

I utgangspunktet ikke noe stress dette, men usikker på det med transport kapasitet. Flere våpen gir mindre plass, ikke bare i det virkelige liv men også i 40k. Jeg har regler for sånt både til Battle- og Looted wagon til orka.
Sånn umiddelbart tenkte jeg at 12 pax er logisk med den ekstra konfigen, kan ikke få både pose og sekk Smile

R

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish

Ble Medlem: 15 Jan 2008

InnleggSkrevet: 16 Feb 2010 07:11    Tittel: Svar med Sitat

Ja, men i boka står det at dette (flere våpen, mindra kapasitet) gjelder generatorene til lascannon, de som lager lascannon ammo. Derfor er det ekstra plass i crusaderen (16 plasser,fordi den ikke har noen lascannons, men baserer seg på enkle boltere satt i system), mens det ikke er plass til noen gubbs i den LR'en som har tre eksra las cannons (apo boka, elle apo reload).

Min utgave har jo bare to heavy boltere ekstra som henger i sin helhet uttapå skroget, med ammoboks og det hele, så sånn sett er den ikke noe forskjelllig fra LR Crusaderen.. Ulempen er at det kun blir igjen ett exit punkt (i front) og at det kanskje vl være vanskelig å få ut så mange som 16 innafor 2'' av luka.. den andre ulempen er jo at det blir en dyr vogn Smile

Men for all del, det går jo an å prøve med 12 plasser først Smile

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
RedSkullz
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 13 Jan 2008

InnleggSkrevet: 16 Feb 2010 21:33    Tittel: Svar med Sitat

Kjør en test med hvor mange du lovlig får ut, da har du jo nøkkelen på transp Smile Dessuten er ikke alle reglene reint for logikken men også for balansen sin del.

R

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Spill diskusjoner Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet