bigbossredskullz" /> Bardu brettspill og brunt drikke" /> Anarchy Blood Bowl League" /> 2d6 Norsk Warhammer Forum" /> Team Anarchy :: Vis Temaet - Draco’s Warhammer Geek Log
Team Anarchy Hovedsiden Team Anarchy
Det kaotiske forsøket på å organisere spilling innenfor Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40.000, Blood Bowl, Flames of War og mer!
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Draco’s Warhammer Geek Log
Gå til side 1, 2, 3  Neste
 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Kamp Rapporter
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 09 Aug 2010 21:32    Tittel: Draco’s Warhammer Geek Log Svar med Sitat

Da jeg ser at det er utrolig populært å lage en log hvor en beskriver alle kampene en gjennomfører i 8ed, samt jeg hører (podcast) at det er mange som har en warhammer geek book hvor de noterer ned ting som er verd å huske fra en kamp. Så jeg har bestemt meg for å gjøre noe lignende her inne. (selvfølgelig kun med kamper som jeg vinner og da kommer jeg også til legge til W/D/ L i underskrifta…:wink: )

Tenker det kommer til å se ut som dette.

I. Hær 1 (min…) vs Hær 2
II. General 1 (meg…) vs General 2 (Brukernavn på forumet eller initialer/ tilsv hvis ikke)
III. Pts
IV. Liste hær 1 (rask oppramsing av enheter ikke i detalj på poeng eller oppgraderinger)
V. Liste hær 2
VI. Scenario
VII. Terreng
VIII. Min plan (kanskje… kan jo ikke avsløre for mye heller)
IX. Høydepunkter fra kampen.
X. Resultat
XI. Verdt å merke seg

D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 04 Sep 2010 18:15, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 09 Aug 2010 21:35    Tittel: Svar med Sitat

2010-08-06

I. DE vs Empire

II. Draco vs Ursus

III. 1000pts

IV. – Sorceress (lvl2)
- Master (BSB)
- 30 x Warriors
- 10 x Xbowmen
- 5 x Cold one Knights (CoK)
- Cold one Chariot (CoC)
- Reaper Bolt Thrower (RBT)

V. – Warrior priest
- Captain on horse (BSB)
- 29 x Swordsmen
- 10 x Halberds (detatch)
- 5 x Archers (Detatch)
- 5 x Pistoliers
- 10 x Handgunners
- 5 x Knights
- Mortar

VI. The Watchtower

VII. 10 stk, 1 x Watchtower, 3 x Myst forest, 2 x Hill, 1 x Water, 1 x Wall, 1 x impassable obj.

VIII. Fikk ikke testet den fult ut… dermed ingen avsløringer.

IX. Jeg startet siden Emp kastet høyest på at han holdt tårnet. Skytingen i runde 1 var helt utrolig, pga Vanguard hadde han flyttet fram Pistoliers, dermed kom de innenfor kort rekkevidde for mine Xbowmen, og jeg tok ut hele enheten. RBT skjøt 6 piler mot knights klarte å wunde med 3 og han kastet 3 x 1 på saven… Jeg angrep tårnet i tur 2 og tok ut archer enheten som stod i tårnet i tur 3. Klarte deretter å angripe swordsmen i tur 5 hadde plassert meg slik at det ikke var mulig for ham å få halberds i min flanke, mens jeg fikk CoK i flanken hans i tur 6. Vi stod fremdeles i kamp da tur 6 var over, men siden jeg stod ca 20mm nærmere tårnet vant jeg.

X. DE victory.

XI. Siden dette er kamp 1 har jeg egentlig utrolig masse, men skal prøve å prioritere og holde meg på et minimum.
- Store infblokker som sloss mot hverandre blir stående lenge.
- Tårnet er innenfor charge range allerede i turn 1 (det er i overkant av 10” frem avhengig av hvor stort tårnet er) Dette betyr at det kan være verdt for forsvareren å ikke befeste tårnet, noe avhengig av hvilke enheter forsvareren har tilgjengelig.
- Magi er totalt forandret. Det er ikke noe poeng i å ha med seg en haug magikere, da du i snitt vil ha 7 PD og motstanderen 4 DD. Tror TK, VC og DoC kommer til å må kjøre noe nytenkning på hvordan de spiller (uansett kun mulig å ha 12PD eller DD).
- Siden en ikke lengre får VP for halve enheter så tror jeg at det er lurt å tidlig konsentrere seg om fiendens små enheter dette for å hurtig få seg VP.

Det var det for denne gang.

D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 05 Okt 2010 22:48, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 14 Aug 2010 21:20    Tittel: Svar med Sitat

Tromsø 12 august 2010

I. Dark Elves vs Empire

II. Draco vs Ursus

III. 1500Pts

IV. DE
Dreadlord on Cold One
Sorceress, lvl2
Master, BSB
29xWarriors
10xXbowmen
5xDR
5xCoK
CoC
Reaper BT
War Hydra

V. The Empire
Archlector
Captain on horse, BSB
Wizard, lvl2
Enginieer
29x Swordsmen
5x Archers (detatch)
15x Halbardiers
5x Pistoliers
10x Handgunners
15xFlagelant
2xMortar
Great Cannon

VI. Scenario: Battleline

VII. Terreng: 8 stk, 1x mystisk elv, 2xhøyde, 3x mystisk skog, 1xmur, 1xvann

VIII. Min plan: Nei ikke denne gangen heller.

IX. Høydepunkter fra kampen.
Empire vinner dice-off, men lar DE gå først.
Turn 1:
- Great Cannon Misfire Engineer stormer til for å fikse, men også re-roll blir en missfire KABOOM!
Turn 2:
- Bra magifase for Empire tar ut 3xCoK og CoC
- Enda bedre skytefase, får HIT! På begge mortere noe som resulterer i 9xwarriors og 5xXbowmen (de resterende 5 Xbowmen panic og flykter bort fra slagmarken)
Turn 3:
- Dreadlord forlater CoK og angriper BSB til Emp begge gir hverandre 1W, i emp sin tur utveksler de noen slag, men ingen får inn noen treff.
- Begge mortere får HIT! Enda en gang, denne gangen mot Hydraen begge handlers blir drept og hydraen blir Stupid.
Turn 4:
- Hydra angriper Flagelantene, Disse er noe redusert etter magi og å ha sloss mot DR(som de drepte i turn 3 tror jeg..) Hydraen utrydder dem.
- Wizard klarer ikke helt å holde kontroll på magien, medfører at handgunners enheten som han har gjemt seg i blir desimert og tar beina fatt.
- Swordsmen kommer stormende til kampen mellom min Dreadlor og sin BSB. Dette hjelper på og Dreadlorden blir drept.
Turn 5:
- Warriors charger Archers disse velger Flee! Dermed kan Warriors gå mot BSB i stedet ender med at BSBene (DE sin er i warriors blokken) tar en kamp mann mot mann.
- Sorceress dreper engineer i magifasen, han dør noe som medfører at begge morterne må ta panic test som de begge feiler. Mannskapene ødelegger morterne og tar beina fatt.
Turn 6:
- Emp BSB feiler breaktest og dør (Last stand!)

X. Resultat: DE 825 vp vs Empire 642 vp
DE win

XI. Verdt å merke seg
- Vi spilte feil ift panic på WM, Crew stikker ikke av, de gjemmer seg under våpenet og mister neste skyte fase.
- Med så mye terreng, som blir avslørt underveis hva det er, kan det være en fordel å lage skilt hvor dette står (lett å glemme ellers).
- Får ikke vp for enheter på bordet som flykter! Kun enheter som er helt borte eller flyktet av bordet.

D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 05 Okt 2010 22:48, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 04 Sep 2010 17:56    Tittel: Svar med Sitat

Tromsø 17. August 2010

I. Dark Elves vs Empire

II. Draco vs Ursus

III. 500pts

IV. DE:
Master w/ AHW
18x Warriors
10x Xbowmen
5x CoK

V. Emp:
Warrior priest
10x Handgunners
19x Swordsmen
5x Archers (Det)
5x Knights

VI. Scenario: Blood and Glory

VII. Terreng: 5+4: 4x høyde, 2x skog, 3x imp

VIII. Warriors som ambolt, CoK som Hammer og RxB redusere fienden før de kom frem

IX. Høydepunkter fra kampen.
DE vinner dice-off og velger å starte.
Turn 2:
Swordsmen og archer angrep warriors, de klarte å vinne kampen warriors flyktet og ble ikke tatt igjen. Archers forfulgte inn i Xbowmen.
Turn 3:
Warriors klarte å rally. Xbowmen drepte archers. I empires tur erklærte swordsmen et angrep mot Xbowmen Stand and shoot drepte 3, men BR kastet for lavt og angrepet feilet.
Turn 4: CoK angrep swordsmen klarte å breake dem og sprang over dem samt generalen. Dette gjorde at Empire kom under breaking point.

X. Resultat: DE win

XI. Verdt å merke seg
Hvis en spiller med å kaste på hvilket scenario en skal spille etter at lista er laget må en tenke gjennom hvor mange bannere en har med.

D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 05 Okt 2010 22:49, endret 2 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 04 Sep 2010 18:13    Tittel: Svar med Sitat

Tromsø 17. august 2010

I. DE vs Empire

II. Draco vs Ursus

III. 500pts

IV. DE:
Master w/ AHW
20x warriors
10x Xbowmen
5x DR

V. Empire
Warrior priest
10x Handgunners
19x Swordsmen
5x Archers (Det)
5x Knights

VI. Scenario: Battle for the pass

VII. Terreng:5+4: 4x høyde, 2x skog, 3x imp

VIII. Min plan: Bruke warriors og Xbowmen samlet og rykke sakte fremover for å kunne skyte. DR ev Vanguard mot flanken til fienden for å komme seg inn på dypet og skyte i stykke mindre enheter.

IX. Høydepunkter fra kampen.
Emp vant dice-off og valgte å starte.
Turn 2:
20 bolter fra Xbowmen mot knights og ingen ting (hadde det vært mine chaos knights så ville jeg garantert fått minst 1 ener…)
Glemte å flytte på DR!
Turn 3:
Knights angrep Xbow, 4x KIA xbow, Xbow breaker, men flykter langt nok.
Warriors prøver å angripe knights i hekken, men klarer det ikke.
Turn 4:
Knights angriper atter en gang Xbow, 2x KIA xbow, 1x KIA knight, Xbow klarte break test.
DR panic etter 1x KIA i turn 3 og 4.
Warriors angriper knights, Knights 3x KIA, breaker og springer ut.
Turn 5:
DR flee ut av bordet
Turn 6:
Warriors angriper swordsmen (detatchment S&S) totalt 2xSM KIA 6x Warriors KIA, Warriors Break og pursued down.

X. Resultat DE 138 VP VS Emp 510 VP = Empire win

XI. Verdt å merke seg
Siden jeg var sist vurderte jeg å ikke angripe swordsmen i turn 6 (ville da ha blitt en draw), men det ble litt for feigt… angrer litt på det, det er jo sånn DE vinner

D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 05 Okt 2010 22:49, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 04 Sep 2010 18:42    Tittel: Svar med Sitat

Tromsø 24. August 2010

I. DE vs Empire

II. Draco vs Ursus

III. 500pts

IV. DE:
Master w/ AHW
18x Warriors
10x Xbowmen
5x CoK

V. Empire:
Warrior priest
20x Swordsmen
5x Archers (detach)
5x Knights
1x Mortar

VI. Scenario: Meeting engagement

VII. Terreng: 5+4: 4x Høyde, 2x skog, 2x imp, 1x ruin

VIII. Min plan eksisterte ikke…

IX. Høydepunkter fra kampen.
DE går først
Turn 2
CoK → Archers som velger flee. CoK redirect mot Swordsmen (3x KIA SM, 1x KIA CoK) Emp klarer break test. Kampen fortsetter i emp sin tur. Archers klarer rally
Turn 3
Warriors → Archers, S&S, (4 KIA arch) warriors overrun → Knights
SM vs CoK, CoK breaker pga muso til SM, SM reform mot Warriors. I emp sin tur angriper SM warriors i flanken (2x KIA SM, 7x KIA warriors) Warriors Break.
Turn 4
Warriors klarer å rally men knights angriper og warriors breaker ut av bordet.
Turn 5
SM → Xbow som breaker

X. Resultat: DE 40 VP vs Emp 484 VP. Empire vinner.

XI. Verdt å merke seg
Selv om jeg ikke har skrevet noe om den så er den morteren et farlig våpen. Regelendringene som er gjort gjør at WM ser alt over hele bordet og de trenger ikke lengre å gjette avstand noe som gjør at de treffer ofte og hardt. Selv om en rullet like mye HIT! Tidligere så var det ikke like j… siden det var sjeldent at en klarte å gjette så korrekt på avstanden. Etter denne kampen gikk jeg rett hjem og bestilte harpies, jeg trenger noe som kan ta knekken på WM.

D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 05 Okt 2010 22:49, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 04 Sep 2010 21:13    Tittel: Svar med Sitat

Tromsø 27. august 2010

I. DE + Empire vs O&G + LM
Ja dette er to rare alianser…

II. Draco og Ursus vs Stianx2

III. 1500pts (750+750)

IV. DE:
Master w/ AHW
21x Warriors
10x Xbowmen
5xDR
5x CoK
5x Shades

Empire:
Archlector
Warrior priest
19x Swordsmen
5x Outriders
5x Knights
1x Mortar

V. O&G:
Orc shaman
Gobo BSB
20x gobo archers
25x orc boyz
2x BT
1x Doomdiver
1x boar chariot
6x spider riders

LM:
Scar vet
Skink priest
3x Terradon
24x Sarus
1x Salamander
3x Kroxigor

VI. Scenario: Dawn attack

VII. Terreng: 2+4: 1x elv, 2x skog, 1x wall, 1x gjerde, 1x tårn

VIII. Min plan…

IX. Høydepunkter fra kampen.
Alle benyttet seg av Vanguard.
Turn 1
Salamander skjøt mot SM 6xKIA
Turn 2
Waagh!
Orc boyz og spiderriders → Emp knights, 5xknights KIA, emp brake
Xbow → Terradon, FLEE!
Shades → BT, Hold destroyed
COK + Warriors → Saurus, HOLD! (9x surus KIA, 1x CoK KIA, 3x Warriors KIA) Saurus Brake, Pursued down.
CoK fortsatte inn i Skink priest (1x CoK KIA pga imp test) Skink tapte i neste tur, flee, pursued down.
Turn 3
Boar chariot → Outriders, S&S, outriders whiped out.
Krox → SM, failed charge
Turn 4
Glemte av å notere mer…

X. Resultat DE + Emp 610 VP vs O&G + LM 768 VP. Seier til O&G + LM

XI. Verdt å merke seg

D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 05 Okt 2010 22:50, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 05 Sep 2010 18:54    Tittel: Svar med Sitat

Da har jeg fått 6 kamper fra 500 til 1500pts. Gjennomfører en kort holdt og tar en oppsummering så langt.

Army selection
Prosent i stedet for slots har etter min mening forandret spillet mye. For horde hærer er det nå mulig å ta med en mengde lord/ heroes, for elite hærene er denne regelen begrensende.

Pitched battle
Vi har nesten utelukkende spilt med å kaste for hvilket scenario vi skal spille (kun ved det siste slaget at vi har valgt scenario). Dette gjør det noe mer spennende og det krever også at en tenker seg om når en lager listen som en skal spille med.

The battlefield
At det er regulert hvor mye terreng som skal benyttes (D6+4) er etter min mening bra. Det setter en standard og en slipper eventuell uenighet rundt dette.

Vi har til nå spilt med at skoger og elv er mystisk, resten har i hovedsak vært ordinært, men her er det mye rart og mye morsom. Hvis en benytter dette litt nå og da, så bør ikke to kamper bli like.

Deployment
Her har jeg ingen kommentarer pt.

Movement phase
Charge
Har blitt mye mer tilfeldig en det var i 7ed, men for de aller fleste så er en nå i stand til å angripe mye lengre og dermed kan en komme raskere i kamp. Det er heller ikke slik at den som er god på å synse seg frem til avstander alltid vil vinne.
Måten en flytter den angripende enheten på, ved at så lenge M+ kastet er høyere en korteste avstand mellom de to enhetene kan en wheele inntil 90 grader (hvor som helst ila flyttingen, men kun 1 gang) og flytte i kontakt (deretter lukke døren). Dette gjør at en kan ha noen helt fantastiske forflytninger. I siste kamp angrep jeg en Saurusblokk med mine CoK og Warriors. Saurusblokka stod slik at det gikk et gjerde gjennom den. I 7ed så hadde CoK måttet angripe over (korteste vei), men nå kunne jeg wheele ca 70grader mot høyre, ri langs gjerdet til jeg traff på den delen av blokka som stod på samme siden av gjerdet. I denne prosessen red jeg foran min egen warriors blokk. Denne i sin tur wheelet mot venstre og deler av blokka måtte over steingjerdet, men de trengte ikke å ta impassable test. Totalt regner jeg med at CoK forflyttet seg nærmere 20”.

Remaining moves
Her synes jeg at reglene har blitt mye enklere. Dette er alt fra hvordan forflytte seg sideveis og bakover, til hvordan krysse en elv. Det at en har mulighet til å marsjere selv om en starter innenfor 8” så lenge en klarer Ld test er en bra sak (i alle fall så lenge jeg spiller med alver…). Dette bringer meg videre til at hvis en har med BSB så gir den re-roll av alt av Ld tester. Regner med at BSB vil bli med i alle hærer med en gang en bikker 1000pts.

Magic phase
Winds of magic
At en kan få alt mellom 2 og 12 PD i en magifase er etter min mening med på å gjøre denne svært tilfeldig. Jeg tror ikke at en kan regne med magifasen på samme måte som tidligere. Det er fremdeles mulig å være den sterkeste hæren ift magi, men det er ikke like sikkert at en har nok PD i den ene magifasen hvor det virkelig gjelder.

Shooting phase
TLoS
Dette er vel en av tingene som har skapt mest skriverier blant turneringsspillerne. Etter det jeg kan lese på 2D6 så er det allerede laget et system for turneringer for å dempe dette. Hovedgrunnen er at de som organiserer turneringene ikke ønsker/ har tid til å lage nytt terreng (ser ut til at de fleste operer med at høydene er ca 1cm høye…). Personlig har jeg ikke noe problem med TLoS, det krever bare litt ekstra planlegging av generalen (og noen harpies til å ta knekken på den j… morteren).

Panic 25% casualities
Det var jo allerede en stor overgang fra å i 6ed måtte declare hvor alle enhentene skulle skyte før en eneste enhet hadde startet (Red vi husker vel en WE spiller som brukte timer på hver enkelt skytefase…) til 7ed hvor en ikke trengte det. I 8ed er i tillegg kommet at fienden må ta panic test med en gang de går under 25% tap av det de startet fasen med. Dette er noe hærer med mye skyting vil komme til å dra fordel av.

Close combat phase
Initiative
Det at en går etter I og ikke etter hvem som angrep er en grei regel så lenge en ser den i sammenheng med step forward. Etter min erfaring er det likevel en fordel å angripe pga +1 CR.

Supporting attacks
Andre rode får støtte med 1 angrep. Kjøp flere terninger :wink:

Step forward
Selv om en mister mengder av modeller får en alltid slå tilbake med de to fremste rodene (så lenge det er nok modeller der…) se supporting attacks.

The Horde
Regelen alle snakker om. Jeg har enda ikke spilt med dette eller møtt noen som har benyttet seg av den. Kan dermed ikke uttale meg om den pt.

6 always wound
Uansett hva du har i S og hva motstanderen har av T så sårer du på en 6. Go Skaven slaves!

Steadfast
Nok en regel som favoriserer pts billige horde hærer, men en trenger jo bare 5 modeller for at en skal få dette. Så hvis horde hærene samtidig går for horde regelen så må de ha 65 modeller for å få stedfast på en 30 blokk som er 5 bred og 6 dyp.

The winner
VP
Dead or fleed Får VP kun hvis HELE enheten er drept eller enheten har flyktet av bordet. Det kan bety at det ikke er like viktig som tidligere å ha siste tur for hærer med lav Ld. Så lenge den flyktende enheten er på bordet får ikke motstanderen VP. En annen grunn til at det ikke er like viktig med siste tur er at en får ikke lengre poeng for å holde hjørner.
Standard/ BSB Får VP (25/ 100) hvis standarden ble tapt pga: Last stand or slain in CC, mao det er dumt å skyte eller benytte magi mot BSB. Har en mistanke om at jeg kommer til å synde mye mot det, tror denne regelen kommer til å bli vanskelig å huske.

Breaking point (Scenario 4)
Fortitude styrer til en hvis grad hvordan en bygger opp hæren sin. Det er ikke noe poeng å kutte en masse standarder for å få noen flere modeller med, det kan føre til at en taper kampen raskt. (Hørte på bad dice at en spiller i en turnering fikk skutt opp Generalen, BSB og en standard i turn 1, han tapte før han hadde flyttet en modell…)

Dark Elves
Alver har fremdeles T3 og med den mye mer nøyaktige skytingen som er nå forsvinner det en god haug i skytefasen. Jeg mangler effektive WM jegere, har bestilt 6 harpies, hvis disse fungerer har jeg lyst på 2 enheter a 6 stk (66pts pr enhet).

Det ble litt mer en jeg først hadde tenkt. Har mer på lager, men velger å ikke skrive noe mer nå. Kommer til å kjøre slike oppsummeringer med jevne mellomrom. Dere skal få lov til å komme med C&C hvis der ønsker.

Begynner å bli litt usikker på om denne tråden hører hjemme under kamp rapporter, men kan ikke helt se noen annen plass hvor den passer bedre.

Helt til slutt litt statistikk: 3 W/ 0 D/ 3 L

D
_________________
alea iacta est
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
RedSkullz
Administrator
Administrator


Ble Medlem: 13 Jan 2008
Innlegg: 2545
Bosted: Populært kalt Mordor..

InnleggSkrevet: 05 Sep 2010 20:34    Tittel: Svar med Sitat

For å ta det siste først, dette tilhører definitivt her og vinklingen din er forfriskende ift hva man er vant til Smile

Er enig i mye av det du skriver, som i at i den ene kampen jeg har spilt opplevde jeg mye av det samme.
Det største unntaket for meg er magien, eller magi fasen. Greit nok så hadde jeg to magikere med meg på 500 poeng (men så er alle mine characters magikere lell). Det i seg selv har ikke så mye å si på antall terninger man får men jeg gjorde som jeg ville i all hovedsak så dispel scroll har sin plass hvis du ikke vil satse på magi. Alternativt noe som hjelper deg på dispel rolls.

Forøvrig så logger du kamper jevnt og trutt må jeg si!

R
_________________
Bloggen min, bigbossredskullz Smile

Stuart skrev:

Your logs always manage to inspire me -- you're a pro kitbasher and you tend to create a very unique esthetic with your models.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish


Ble Medlem: 15 Jan 2008
Innlegg: 1810

InnleggSkrevet: 06 Sep 2010 16:02    Tittel: Svar med Sitat

Åja, trodde dette var geek loggen din jeg, og at vi andre bare skulle lese Smile (hvem vil vel at andre generaler skriver inn ting i logboken sin..)

Uansett, hvordan funket alliansene deres, når dere hadde to stk med destruction + order mener jeg. Ble det mye krøll fordi dere var på lag med fiender?

Steadfast regelen får man dersom man har flere ranks en motstanderen, med mindre man er angrepet i flanken eller bakfra, og gjør at du kan kaste breaktest på umodifisert lederskap. Når man spiller med goblins er det en kjempedeal.. Kjipt om alle 40 løper sin vei selv om man fikk 5 på LD terningene, fordi man tapte kampen med 2... Gir de feige gutta en sjanse så lenge de er i flertall Smile

Step up er også ganske fint, jeg har alltid måtte slå tilbake med under halvparten av mine dverger tidligere (pga lavt insj), men nå kan jeg jo slå tilbake med alle som overlever Smile I tillegg gjør jo slåing etter initiativ at jeg nå som regel alltid slår sist med dvergene (I2), så nå er det ikke lenger noe i veien for å utstyre alle med great weapons Very Happy

Er det noen spesielle dager dere har spillesamlinger i tromsø, siden du logger så mange slag?
_________________
Visit AnBBL
Come'n get some!

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 06 Sep 2010 20:46    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
Åja, trodde dette var geek loggen din jeg, og at vi andre bare skulle lese (hvem vil vel at andre generaler skriver inn ting i logboken sin..)


Den egentlige geek book er sort og skrives i med blyant, den får ingen andre generaler skrive noe i... Cool

Sitat:
Uansett, hvordan funket alliansene deres, når dere hadde to stk med destruction + order mener jeg. Ble det mye krøll fordi dere var på lag med fiender?


De var så vanskelig som det var mulig å få dem, dvs som å spille med to hærer uten å være alliert, eneste unntak at vi måtte dele så nøyaktig som mulig på PD og DD.

Sitat:
Steadfast regelen får man dersom man har flere ranks en motstanderen, med mindre man er angrepet i flanken eller bakfra


Side 55 første avsnitt "It should be noted that a unit does not lose its stedfast status for being disrupted" Mao du mister ikke Steadfast selv om en blir angrepet i flanken/ hekken.

Sitat:
Gir de feige gutta en sjanse så lenge de er i flertall


Som jeg skriver i det ene eksempelet mitt så trenger en ikke å være i flertall for å bli steadfast, en må bare ha flere ranks.


Sitat:
så nå er det ikke lenger noe i veien for å utstyre alle med great weapons


Dette vil nok være til hjelp for menneske hærene også. Empire forumene skriver om at det ikke er noe poeng å ha lanse på knights lengre, gir jo bare +2 i første runde og en vil normalt slå sist så GW er tingen.

Vi har spillekveld annenhver tirsdag, det har vært en frem til nå. Neste er i morgen, men da er det tvilsomt at jeg kan siden jeg må gå på visninger (driver på med kjøp av hus og salg...). Ellers er vi 3 stk som er passe aktiv og prøver å få inn en kamp når vi kan.

D
_________________
alea iacta est
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish


Ble Medlem: 15 Jan 2008
Innlegg: 1810

InnleggSkrevet: 07 Sep 2010 09:02    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:
Side 55 første avsnitt "It should be noted that a unit does not lose its stedfast status for being disrupted" Mao du mister ikke Steadfast selv om en blir angrepet i flanken/ hekken.

Finfint, enda bedre (burde jo husket det, boka er jo lest...)

Sitat:
Som jeg skriver i det ene eksempelet mitt så trenger en ikke å være i flertall for å bli steadfast, en må bare ha flere ranks.

Det gir fortsatt de feige gutta en sjans, så lenge de husker å reforme fra 10x4 til 5x8... Evt ha nok modeller til å være flest i dypden enda de er 10 i bredden, noe deres lille poengkostnad bør muliggjøre.. Smile Skjønner at jeg skulle hatt en boks til med battle of skull pass for å gjøre night goblins horden min litt mer robust..

Sitat:
Dette vil nok være til hjelp for menneske hærene også. Empire forumene skriver om at det ikke er noe poeng å ha lanse på knights lengre, gir jo bare +2 i første runde og en vil normalt slå sist så GW er tingen.


Lanse burde kanskje fått en "always strike first in first round of combat" regel da, men GWs blir bra for lav insj folk ja..

Sitat:
Vi har spillekveld annenhver tirsdag, det har vært en frem til nå. Neste er i morgen, men da er det tvilsomt at jeg kan siden jeg må gå på visninger (driver på med kjøp av hus og salg...). Ellers er vi 3 stk som er passe aktiv og prøver å få inn en kamp når vi kan.

Kult, det skulle bety at dere også har spillekveld i partallsuker da, og normalt dagen før oss... Det gir kanskje noen kampanjemessige muligheter i fremtiden...

Lykke til med husskjøp og -salg Smile
_________________
Visit AnBBL
Come'n get some!

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 22 Sep 2010 09:39    Tittel: Svar med Sitat

Tromsø, 21. september 2010

I. DE vs O&G

II. Draco vs Kim

III. 500Pts

IV. DE:
Master w/ AHW
19x warriors w/ spear
6x Harpies
5x Shade
CoC

V. O&G
Gobo big boss
Gobo shaman
39x Gobo mob
29x Night Gobo archers
Gobo woolf chariot

VI. Scenario: Watchtower

VII. Terreng: 5, 1xtårn, 2xhøyde, 1xskog, 1ximpasable

VIII. Deployerte slik at jeg kunne konsentrere stort sett hele hæren min mot en blokk i gangen.

IX. Høydepunkter fra kampen.
DE startet med å eie tårnet, men jeg valgte å ikke ha noen inne i det.
Turn 1
Begge flyttet frem.
Turn 2
CoC og Warriors ⇒ Gobo mob, Warriors feilet. CoC drepte 10 gobos mot 1W.
Turn 3
O&G: CoC break og rundown, Gobos pursued inn i warriors.
DE: Harpies ⇒ gobo mob (i hekken), CR 19:6 til DE. Gobo break. Warriors holdt igjen. Harpies klarte ikke å innhente.
Turn 4
O&G: Rally
DE: Warriors ⇒ Archers som på dette tidspunktet hadde kommet seg inn i tårnet. Gobos break. Warriors inn i tårnet.
Turn 5 til 8
Begge gobo blokkene gjorde flere forsøk på å angripe tårnet uten å gjøre noe annet en å slite ned seg selv. Shaman rensket opp resten av DE hæren. (Hadde warriors og 1 shade igjen, O&G hadde deler av archerblokka og shaman igjen)

X. Resultat: DE Win

XI. Verdt å merke seg
Denne hæren har et hysterisk morsomt tema. Alle gobos er konvertert og malt for å ligne på smurfer… det er en vegg av blå hud og hvite luer som står på andre siden av bordet når en starter. TRAMP PÅ EN SMURF!

Det ser fryktinngytende ut med 2 store blokker i hordeformasjon (når en ser bort fra at det er smurfer…). Men når dette er gobos og jeg hadde en rask hær så er det bare å konsentrere seg om en blokk i gangen.

Horde har ingen fordeler når en sloss i hus. Det er uansett kun 10 stk som får sloss og CR går kun på kills.

Tror det kan være en grei taktikk å fortsette å charge en fiende som flykter, med små og/ eller billige enheter, for å få dem til å springe lengre og helst av bordet.

D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 05 Okt 2010 22:50, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 22 Sep 2010 18:26    Tittel: Svar med Sitat

Tromsø, 21. september 2010

I. DE vs HE

II. Draco vs Ole

III. 500pts

IV. DE
Master w/ AHW
19x warriors w/ spear
6x Harpies
5x Shades
CoC

V. HE:
Noble
15x Spear elves
11x Sword masters
5x Ellyrian Reavers

VI. Scenario:Meeting engagement

VII. Terreng: 5, 1xtårn, 2xhøyde, 1xskog, 1ximpasable

VIII.

IX. Høydepunkter fra kampen.
Jeg valgte side og satte ut først, valgte at HE skulle starte.
Turn 1 og 2
Småflytting fra begge sider for å få et godt utgangspunkt for et angrep.
Turn 3
HE: Swordmasters ⇒ Warriors 7xSwordmasters KIA, 4x Warriors KIA. Ellyrian ⇒ Harpies (De blir stående i 3 kamper før harpiene dør.)
DE: CoC ⇒ Swordmasters, impact dreper resten.
Turn 4
HE: Spearelves ⇒ CoC
DE: Warriors ⇒ Spearelves (HE noble kaster hansken og DE master tar den opp…)
Turn 5
HE: Ellyrian ⇒ Warriors i hekken.
DE: Shades ⇒ Spearelves (i hekken). Spear og Ellyrian breaker. I kampen mellom Nobel og master ble det på 3 runder med kamp kun 1w på noble… noble hadde 2+ sv, master 1+sv)
Turn 6
Spear og noble springer av bordet.

X. Resultat: DE 480vp VS HE 66vp. DE win.

XI. Verdt å merke seg
Swordmaster har ASF, men et ASL våpen. I BRB står det under ASL at disse to opphever hverandre og en slår med initiativ. I FAQ til HE står det at Swordmasters har ASF selv med GW. Dette er en farlig kombinasjon. (Vi spilte feil siden vi ikke hadde FAQ tilgjengelig.)

Harpies klarte utrolig nok å holde Ellyrian unna hekken til warriors i 3 kamper. Gjør meg mer sikker på at jeg kommer til å beholde dem også mot motstandere som ikke har WM.

D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 05 Okt 2010 22:50, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 03 Okt 2010 11:59    Tittel: Svar med Sitat

Tromsø, 1. oktober 2010.

I. DE vs Emp

II. Draco vs Ursus

III. 500pts

IV. DE
Master w/ AHW
19xwarriors
6x Harpies
5x Shades
COC

V. Emp
Warriorpriest
19x Swordsmen
5x Outriders
5x Knights w/ GW

VI. Scenario: Blood and Glory

VII. Terreng: 2s mystisk skog, 1x tårn, 1x vann (regler som mystisk elv), 3x gjerde, 1x sinister statue, 1x Idol of Gork.

VIII. Min plan. Warriors og CoC sammen i midten, Harpies på den ene flanken, Shades i fiendens bakre.

IX. Høydepunkter fra kampen.
DE vinner dice off og starter.
Turn 1
DE: Shades )→ Outriders, 2x KIA, Panic test, flee!
Emp: Knights ⇒ Harpies, Hold, 3xKIA Harpies, Break pursued down. Swordsmen inn i tårnet.
Turn 2
Shuffle i begge fasene.
Turn 3
DE: Shuffle
Emp: Swordsmen ⇒ Shades, Flee! Redirect ⇒ Warriors 7xKIA Swordsmen, 3xKIA Warriors, SM Break, Overrunn (under breaking point)

X. Resultat: DE Win

XI. Verdt å merke seg:
På så lav poengsum er det vanskelig å få høy nok fortitude til at en ikke når breaking point hvis generalen dør.

D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 05 Okt 2010 22:50, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Kamp Rapporter Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Neste
Side 1 av 3

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media

Opprett ditt eget phpBB 2 forum gratis her | Personvern