bigbossredskullz" /> Bardu brettspill og brunt drikke" /> Anarchy Blood Bowl League" /> 2d6 Norsk Warhammer Forum" /> Team Anarchy :: Vis Temaet - [FOW] Aurora Borealis - VP score og kampanjesekvens: 6
Team Anarchy Hovedsiden Team Anarchy
Det kaotiske forsøket på å organisere spilling innenfor Warhammer Fantasy Battles, Warhammer 40.000, Blood Bowl, Flames of War og mer!
 
 HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

[FOW] Aurora Borealis - VP score og kampanjesekvens: 6

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Kampanjer
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Draco
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 327
Bosted: Tromsø

InnleggSkrevet: 08 Feb 2011 09:53    Tittel: [FOW] Aurora Borealis - VP score og kampanjesekvens: 6 Svar med Sitat

Dette er en tråd for å holde orden på hvilken sekvens dere er inne i og hva VP scoren er.

VP score: (Etter runde 6)
Allierte: 27 vs Aksemaktene 33

VP start Allierte 1 vs Aksemaktene 0

Runde 1:
i) Red --> Tango (EB). VP: 0:3

Runde 2:
i) Tango --> Par (FB). VP 6:1. Aksemaktene erobrer FB. (og kommer seg med det lengre øst en de faktisk gjorde...)

Runde 3:
i) Ref --> Red (FC). VP: 2:5
ii) CTRL --> Par (GB). VP: 2:5

Runde 4:
i) Red --> Ref (EB) Ting tyder på at de sovjetiske styrken gikk seg bort...
ii) Par --> Tango (FB). VP: 1:6.

Runde 5:
i) Tango --> Red (GB). VP: 6:1 Aksemaktene erobrer GB
ii) Ref --> Par (FC). VP: 1:6

Runde 6
i) Ref -->Paratus (FC) VP: 6:1 Aksemaktene erobrer FC
ii) Capt CTRL -->Red (GA) VP: 1:6

-------------------------
Jeg har enda ikke fått noe som tyder på at dere har startet med kampanjen eller at dere kommer til å starte med den i morgen. Inne hos de allierte er det en tråd som heter ”Rykter fra GM [allierte]” (lest hele 6 ganger og jeg står vel for 3 av de...) hvor det står beskrevet hva som er målet deres, hvor dere kan utgangsgruppere ( GA, FB, FC, FD) og hvilke sektorer dere kan angripe (FA, EB, EC, ED), samt litt til som ikke aksedudene trenger å vite om.

Er dette slik lagene ser ut (Dette er de som har meldt inn OOB)?

Allierte: Red og Paratus
Aksemaktene: Ref og Tango


D
_________________
alea iacta est


Sist endret av Draco den 26 Mai 2011 18:57, endret 12 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tango
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 25 Mai 2010
Innlegg: 262
Bosted: Bardu

InnleggSkrevet: 20 Okt 2011 10:56    Tittel: Svar med Sitat

Haha Smile

Lure på hvordan det der høres ut i tale Wink

Ach so. Stor seier på alle fronter for Axis i går.
Red- Ref: 1-6 da Red ikke kunne møte og Ref vinner. Dette er etter ny tanke om fremgang i kampanjen og alt det der.
Par- Tango: 1-6 Reservene satt desverre med kaffen og møtte ikke opp før det var for sent. Men OPen var ihvertfall en hard jævel..

Det kom en del ting på reglene i går som jeg skal forske i på FOW.
Oppretter derfor en ny tråd på Aurora Borealis som heter regler og foreslår vi samler alt sånt der. Hvis Red kan flytte "bruk av røyk" dit så blir det bra.
Hensikten er at vi skal bli enige i uklarheter men mest at man lærer noe og deler erfaringene.
_________________
Tango
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish


Ble Medlem: 15 Jan 2008
Innlegg: 1810

InnleggSkrevet: 20 Okt 2011 11:18    Tittel: Svar med Sitat

Når frafallet meldes to-tre timer før kamp synes jeg det er greit (tap pga ikke mulig å møte), med mindre man samtidig avtaler et annet tidspunkt i samme uka slik at alle kampene i runden avvikles noenlunde samtidig. Særlig siden dette er en kampanje med et mål og med "generaler" som planlegger fremrykkingsakser/stoppelinjer og hvor det naturlig kan fluffes inn at man vinner på walkover (eksempelvis "etteretningen var feil, det var ingen fi i området, og området sikres uten motstand"). Kampanjesjefen kan jo evt finne på egen fluff om hva som skjer etter en walkover. Kanskje det så tomt ut, men kommer en ambush(roadblock) ifm kryssing elv ut av GC som gir mulighet for allies til å ta tilbake GC, selv om de er på defensiven.. Det er mange muligheter, og jeg blir personlig ikke furt om det kommer noen overraskelser fra GM (med god fluff) som legger kjepper i belteagregatene eller dyr i dieselen på vei mot Moskva (det er straks vinter, men vi er jo på vei sørover..).

Vanligvis er jeg mest komfortabel med at det må spilles kamp for å gi resultater, og at man i stedet sletter kamper som ikke er spilt, og Axis trenger vel strengt talt ikke å vinne 12 - 2 i runde 7 for å ta moskva innen jul Cool Men er som sagt over enig at det bør være mulighet for walkover i noen tilfeller.

HB - sektoren tango vant i
GC - walkoversektor favør the ref


Regeltråd er lurt Smile

Til "up to half" og "at least half": Spennende å se hva du finner ut. Spiller så mange andre spill hvor det ville betyd "fra 0 til halvparten" og "fra halvparten til maks", og så ville hva en en halvpart er vært beskrevet i form av (rounded down) eller (rounded up), mens "up to" og "at least" indikert en valgfrihet mtp nøyaktig antall så lenge det "ikke overskrider" eller "er minimum". Mener dette også er det samme i FOW, fordi det står at "dette er enkelt når det er et partall med lag" (for da er eksempelvis "up to half" av 8 fra 0-4, mens "at least half" av 8 er 4-Cool. Definisjon av en halvpart ved oddetall lag/tropper følger med at en halvpart rundes ned ved "up to" og op ved "at least" (eksempvelvis, halvparten av 9 er ved at least = 5, mens ved "up to" er halvparten av 9 = 4, slik at har man 9 tropper og kan bruke "up to half" så kan man bruke 0 - 4, mens har man 9 tropper og må bruke "at least half" så må man bruke minimum 5, men kan bruke opp til 9.)
Jeg kan jo seff ta feil, feilfarget av andre spillsystemer jeg spiller.. Smile

Til dismounting av tyskere (tankteam regelen) ifm counterattack etter en assault, så mener jeg at det er når tyskerne counterattacker første gang at evt passasjerer må ut - iom at det står THE PLATOON og ikke THE ENEMY PLATOON (dette kan jo være faq'fisert et sted, at de manglet et ord eller noe..). Basert på at et turbasert spill ikke er turbasert, men at ting skjer samtidig, og at fienden må få slå tilbake ("samtidig") før tyskerene kan reagere igjen med å hoppe ut av vognene. Jeg mener, en klarer vel å hive en granat eller to oppi halftracken før tyskerne stormer ut med bajonetten på..

@Red, kommer det regeltråd så kan jeg fjerne det over og legge inn der..
_________________
Visit AnBBL
Come'n get some!

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tango
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 25 Mai 2010
Innlegg: 262
Bosted: Bardu

InnleggSkrevet: 20 Okt 2011 19:41    Tittel: Svar med Sitat

Regeltråden oppretta.
Begynt å gnage inni der på noe som jeg fant med en gang.

Angående hva som skjer ved fravær så står det på side 10 i kampanje boka om det. Der står det at "uten gyldig fraværs grunn" osv. I de aller fleste tilfellene vil vi ha gyldig fraværs grunn.
Men kanskje vi bør ha noe i mellom rommet istedet, som i gyldig fraværs grunn men det kom veldig sent.
Forslag til GM:
Konsekvensene kan istedet for max pot være at når
- forsvarer er borte: angriper tar territoriet men for ikke poengene.
- angriper er borte: defender for major victory i tillegg til at forsvarere kan gå til motangrep (sett at hele laget vinner eller går over på poeng).

Om det er gyldig grunn osv for de to som spiller bli enige om Wink
_________________
Tango
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tango
Veldig aktiv medlem
Veldig aktiv medlem


Ble Medlem: 25 Mai 2010
Innlegg: 262
Bosted: Bardu

InnleggSkrevet: 09 Jan 2012 17:21    Tittel: Svar med Sitat

Hei

Oppdatert første innlegg her etter runde 7, da Draco ikke har gitt lyd fra seg.

Før runde 7
VP score: (Etter runde 6)
Allierte: 27 vs Aksemaktene 33

VP start Allierte 1 vs Aksemaktene 0

Runde 7 (19.oktober):
Tango VS Par (HB) : Hold the Line (Tango er angriper):
6-1. Axis erobrer HB.
Ref VS Red (GC) : Fighting Withdrawal (Ref er angriperen)
0-0 Axis erobrer GC.

Poengsum:
Allierte 28 - 39 Aksemaktene

Jeg har etter forslaget jeg sendte fram i samme tråd tatt høyde for at poeng ikke gis ved "walkover" men territorium erobres. Historiebøkene vil skrive at SS møtte ikke noen motstand under angrepet og følgelig tok ingen av sidene tap.
Er det noen som har noen innvendinger på dette? Det er i ly av å skape fremdrift i kampanjen slik at vi ikke må vente på slag som ikke er spilt.
_________________
Tango
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
The Ref
AnBBL Commish
AnBBL Commish


Ble Medlem: 15 Jan 2008
Innlegg: 1810

InnleggSkrevet: 10 Jan 2012 00:05    Tittel: Svar med Sitat

Jeg er enig med tango. Når fienden gir opp er det lettere å avansere.

Azmodai, mine lytteposter hører noe passere i luften sør for min posisjon. Signaturen på lyden (lytteposten har gode ører) tilsier at det er et paratrooperfly med allierte styrker på vei, for å avløse den røde arme??? Det kan da umulig stemme... Surprised
_________________
Visit AnBBL
Come'n get some!

Note to self: Tactical Marines er Awesooooome å male Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Azmodai
Lagkaptein Allies
Lagkaptein Allies


Ble Medlem: 16 Jan 2008
Innlegg: 474
Bosted: 10 rom og kjøkken...

InnleggSkrevet: 15 Jan 2012 21:12    Tittel: Svar med Sitat

A coy/506 PIR/101st Airborne med underleggelser er kommandert til nord-fronten.
For øyeblikket driver de med opplasting for flytransport forut for deployering.

De lander snart på en slagmark nær deg...
_________________
Just lurking...
samiens skrev:
There's a name for Dark Angel players who use a different codex legitimately... Fallen- and don't we have enough of those to deal with without jumping on the shiny new toys bandwagon?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Team Anarchy Hovedsiden -> Kampanjer Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media

Opprett ditt eget phpBB 2 forum gratis her | Personvern